7 تا از فواید آب لیمو برای بدن

يکشنبه 27 مرداد 1398
9:33
zendegisalem

بررسی اجمالی

بسیاری از رستوران ها به طور مرتب آن را سرو می کنند و برخی از مردم روز خود را به جای قهوه یا چای ، با آب لیمو شروع می کنند. بدون شک لیموها خوشمزه هستند ، اما آیا اضافه کردن آنها به آب شما را سالم تر می کند؟

بخش عمده ای از شواهد حاکی از فواید سلامتی آب لیمو حکایتی است. تحقیقات علمی کمی در مورد آب لیمو انجام شده است ، اما تحقیقات در مورد فواید لیمو و آب به طور جداگانه نیز وجود دارد.

در اینجا هفت روش وجود دارد که بدن شما از آب لیمو بهره مند می شود.

1. باعث تقویت هیدراتاسیون می شود

طبق اعلام سازمان غذا و تغذیه ، دستورالعملهای عمومی می گوید زنان باید حداقل 91 اونس در روز و مردان حداقل 125 اونس دریافت کنند. این شامل آب حاصل از غذا و نوشیدنی است.

آب بهترین نوشیدنی برای هیدراتاسیون است ، اما بعضی از افراد به تنهایی طعم آن را دوست ندارند. اضافه کردن لیمو باعث افزایش طعم و مزه آب می شود و این به شما کمک می کند تا بیشتر بنوشید.

2- منبع خوبی از ویتامین C است

مرکبات مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند ، یک آنتی اکسیدان اولیه است که به محافظت سلول در برابر رادیکال های آزاد کمک می کند. احتمالاً شنیده اید که ویتامین C ممکن است به جلوگیری یا محدود کردن مدت سرماخوردگی در برخی افراد کمک کند ، اما مطالعات متناقض است.

ویتامین C ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سکته مغزی و فشار خون را کاهش دهد.

اگرچه لیمو در صدر لیست مرکبات حاوی ویتامین C قرار ندارند ، اما هنوز منبع خوبی هستند. به گفته وزارت کشاورزی کشاورزی منبع معتبر ایالات متحده ، آب یک لیمو حدود 18.6 میلی گرم ویتامین C را تأمین می کند. مقدار روزانه توصیه شده برای بزرگسالان 65 تا 90 میلی گرم است.

3. از کاهش وزن حمایت می کند

تحقیقات نشان داده است که آنتی اکسیدانهای پلی فنول موجود در لیموها باعث افزایش چشمگیر وزن در موشهایی که به منظور القای چاقی اضافه شده اند ، کاهش می یابد.

در این مطالعات موش ، ترکیبات آنتی اکسیدانی همچنین اثرات منفی بر روی سطح قند خون و بهبود مقاومت به انسولین را جبران می کنند ، دو عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع 2 است.

در حالی که همان نتایج باید در انسان به اثبات برسد ، شواهد حکایتی قوی است که نشان می دهد آب لیمو از کاهش وزن حمایت می کند. این مسئله به این دلیل است که افراد به سادگی آب بیشتری می نوشند و احساس پر شدن می کنند یا خود آب لیمو آن را مشخص نیست.

4- کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد

ویتامین C موجود در لیموها ممکن است به کاهش چین و چروک پوست ، خشک شدن پوست از پیری و آسیب دیدگی خورشید کمک کند. اینکه آب چگونه پوست را بهبود می بخشد بحث برانگیز است ، اما یک چیز قطعی است. اگر پوست شما رطوبت خود را از دست داد ، خشک و مستعد چین و چروک می شود. یک مطالعه آزمایشگاهی سال 2016 نشان داد که یک نوشیدنی مبتنی بر مرکبات به جلوگیری از ایجاد چین و چروک در موش بدون مو کمک کرده است.

5- به هضم غذا كمك مي كند

برخی از افراد آب لیمو را به عنوان یک ملین روزانه صبح می نوشند تا به جلوگیری از یبوست کمک کنند. نوشیدن آب لیمو گرم یا گرم هنگام بیدار شدن ممکن است به حرکت دستگاه گوارش شما کمک کند.

داروی آیورودا می گوید ، طعم لیمو ترش به تحریک "agni" شما کمک می کند. در داروهای آیورودا ، یک آگنی قوی شروع به کار دستگاه گوارش می کند و به شما امکان هضم راحت تر غذا و کمک به جلوگیری از ایجاد سموم را می دهد.

7. به جلوگیری از سنگ کلیه کمک می کند

اسید سیتریک موجود در لیموها ممکن است به جلوگیری از سنگ کلیه کمک کند. سیترات ، یک جزء اسید سیتریک ، به طور متناقض باعث می شود که ادرار کمتر اسیدی شود و حتی ممکن است سنگ های کوچک را بشکند. نوشیدن آب لیمو نه تنها به شما سیترات می بخشد ، بلکه آب مورد نیاز شما نیز برای جلوگیری یا برافروختن سنگ ها به شما کمک می کند.


[ بازدید : 391 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به زندگی سالم است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]